Koncepcja szkoły - Zespół Szkół w Damnie

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

Koncepcja szkoły

Statut,WSO,dok.szk
 
 


KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
2013 - 2015
(plik zapisany w pdf)

 


Koncepcja Pracy Szkoły
Zespołu Szkół w Damnie
na lata
2013 - 2015


"Szkoła twórcza, przyjazna dzieciom i bezpieczna"

 

Cel nadrzędny:

Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia
oraz wyposażenie go w niezbędną wiedzę i umiejętności
potrzebne do dalszego etapu kształcenia.



Dla zrealizowania tego celu wszelkie działania będą podejmowane w następujących obszarach:

1.   Dydaktyka.
2.   Opieka i wychowanie.
3.   Baza.
4.   Organizacja pracy szkoły.
5.   Promocja szkoły w środowisku lokalnym.
6.   Zarządzanie i organizacja


Założenia:

  • Przewidywany okres obowiązywania koncepcji: 2 lata

  • Ilość spotkań ewaluacyjnych: 1 w roku



D Y D A K T Y K A

Kryterium sukcesu:

  • Szkoła zdiagnozowana na wysokim poziomie dydaktycznym, zewnętrznymi narzędziami badawczymi.

  • W szkole obowiązują zasady oceniania zgodne z obowiązującymi przepisami zawarte w WSO.

  • Szkoła organizuje zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  • Szkoła przyjazna uczniom i rodzicom.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:

  • System diagnozy osiągnięć uczniów za pomocą testów zewnętrznych.

  • Wewnętrzny system diagnozowania własnymi narzędziami badawczymi.

  • Wdrażanie działań dydaktycznych na podstawie wniosków z dotychczasowych działań.

  • Ewaluacja i analiza wyników sprawdzianu/ egzaminów zewnętrznych.

  • Taki wybór programu, który zapewni każdemu uczniowi ciągły postęp i sukces.

  • Systematyczna analiza i weryfikacja treści nauczania pod kątem realizacji podstawy programowej.

  • Efektywne poszukiwanie nowatorskich form i metod pracy.

  • Indywidualizacja nauczania- wczesne diagnozowanie uczniów.

  • Dostosowanie treści programowych dla  uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  • Organizowanie zajęć wyrównawczych z poszczególnych przedmiotów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  • Motywowanie uczniów do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień.

  • Systematyczne uczestnictwo uczniów w konkursach przedmiotowych, interdyscyplinarnych, artystycznych  i zawodach sportowych na szczeblu szkolnym i pozaszkolnym.

  • Stworzenie efektywnego systemu zajęć pozalekcyjnych zgodnie z priorytetami MEN.

  • Rozwijanie umiejętności językowych uczniów poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej w zakresie dydaktyki języków.

  • Realizację projektów i programów edukacyjnych.

  • Doskonalenie umiejętności efektywnej pracy w zespole.

  • Promowanie osiągnięć uczniów.

  • Preferowanie aktywizujących metod nauczania.

  • Kształcenie umiejętności kluczowych w ramach realizacji programów finansowanych z UE oraz zajęć z Art.42 KN


WYCHOWANIE  I  OPIEKA

Kryterium sukcesu:

  • Szkoła demokratyczna, samorządna i przyjazna uczniom.

  • Szkoła bezpieczna  i bez agresji.

  • Szkoła przygotowująca do startu w dorosłe życie.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:

  • Udział rodziców w planowaniu pracy wychowawczej szkoły.

  • Systematyczną diagnozę środowiska rodzinnego uczniów.

  • Pedagogizację rodziców w związku z problemami współczesnej młodzieży.

  • Integrowanie uczniów w zespołach klasowych i w całej szkole.

  • Efektywną współpracę społeczności szkolnej na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły.

  • Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli.

  • Działania profilaktyczne poprzez udział uczniów w warsztatach, spektaklach i innych formach zajęć.

  • Udział w programach edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem uczniów w szkole.

  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych.

  • Kultywowanie tradycji poprzez uroczystości z zaangażowaniem środowiska lokalnego: spotkania z uczestnikami wydarzeń historycznych, z ludźmi pełniącymi ważne funkcje społeczne, odwiedzanie miejsc historycznych.



B A Z A


Kryterium sukcesu:

  • Szkoła wyposażona w nowoczesne urządzenia i środki dydaktyczne, sprzęt komputerowy, multimedialny.

  • Szkoła posiadająca księgozbiór zgodny z potrzebami uczniów i nauczycieli, niezbędny do właściwej realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych.

  • Szkoła posiadająca odpowiednio wyposażoną halę gimnastyczną ,boisko, „Miejsce zabaw”, „Orlik”.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:

  • Racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi.

  • Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych w tym z EFS.

  • Systematyczne wzbogacanie biblioteki szkolnej w nowości czytelniczo - medialne.

  • Zakup sprzętu sportowego.

  • Wzbogacanie pracowni przedmiotowych w środki dydaktyczne i pomoce naukowe.


ORGANIZACJA   PRACY  SZKOŁY

Kryterium sukcesu:

  • Szkoła dobrze zorganizowana.

  • Szkoła sprawnie zarządzana.

  • Szkoła spełnia oczekiwania  uczniów, rodziców i pracowników.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:

  • Aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym stanem prawnym oraz jego popularyzacja.

  • Zapewnienie dostępu do dokumentów wewnątrzszkolnych i prawa oświatowego.

  • Plan pracy szkoły tworzy spójną całość.

  • Usprawnienie komunikacji między dyrekcją, radą pedagogiczną, uczniami i rodzicami.

  • Współpracę szkoły z instytucjami, placówkami.


ZARZĄDZANIE  I  ORGANIZACJA

Kryterium sukcesu:

  • Zapewnienie funkcjonowania szkoły zgodnie z jej statutem i prawem oświatowym.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:

  • Aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym stanem prawnym oraz jego popularyzacja.

  • Zapewnienie dostępu do dokumentów wewnątrzszkolnych i prawa oświatowego

  • Tworzenie spójnego programu (monitorowanie realizacji Programu wychowawczego, Programu profilaktycznego, WSO, Regulaminu samorządu uczniowskiego, Regulaminu rady rodziców,  monitorowanie spójności dokumentów szkolnych).

  • Praca w zespołach zadaniowych w celu rozwiązywania problemów szkoły  i doskonalenia działalności pracy szkoły

  • Sprawowanie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego (ewaluacja wewnętrzna prowadzona z udziałem nauczycieli i wykorzystanie wniosków do planowania rozwoju szkoły).

  • Promowanie uczniów pod kątem zdobycia tytułu: „Najlepszy sportowiec”, „Najlepszy matematyk”, „Najlepszy chemik”, „Najlepszy fizyk”, „Najlepszy przyrodnik”, „Najlepszy czytelnik”, „Mistrz ortografii szkoły podstawowej i gimnazjum”



PROMOCJA  SZKOŁY  W  ŚRODOWISKU   LOKALNYM


Kryterium sukcesu:

  • Nauczyciele, uczniowie i rodzice identyfikują się ze szkołą.

  • Pozytywny wizerunek  szkoły w środowisku.

  • Szkoła promuje i dokumentuje swoje osiągnięcia w mediach i na stronie internetowej.

  • Promocja ukierunkowana na uczniów i rodziców.


Dążymy do spełnienia kryterium sukcesu w powyższym obszarze poprzez następujące działania:
  

  • Budowanie obrzędowości i tradycji szkoły.

  • Organizowanie imprez i uroczystości otwartych.

  • Współpraca z mediami.

  • Prezentowanie rodzicom ciekawych zajęć szkolnych, wystaw, występów artystycznych.

  • Kształtowanie postaw patriotycznych poprzez udział uczniów i nauczycieli w uroczystościach lokalnych.

  • Wolontariat dla środowiska rodzinnego.



 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego